dimecres, 2 d’octubre del 2013

Pregunta del dia 30 de setembre de 2013.


  Hola a tots i totes, avui estrenem Bloc amb un objectiu molt clar: resoldre les possibles preguntes que es puguin plantejar a la sala.


La primera  pregunta i que avui desenvoluparé és... Quina és la meva imatge de Didàctica de l'Educació social? Relaciona-ho amb el que hem explicat  a classe.

Doncs bé, tal i com he dit a l'aula al llarg de la meva vida m'he trobat amb dos tipus de Didàctiques: una molt instrumentalitzada i pauta i una altra més "informal" però que tenia més en compte la opinió, emocions i sentiments dels educands.

Així doncs i pel que he viscut, considero que la Didàctica respecte l'Educació social hauria de ser encarada més a la segona manera d'aprendre que he explicat. De fet, les meves pràctiques socioeducatives m'han fet veure que tot treball educatiu que té em compte a l'educand a l'hora de realitzar-lo obté resultats més òptims.
A més, puc corroborar aquesta "nova" manera de fer educació gràcies a idees de grans pedagogs com Paulo Freire que fa una crítica molt interessant sobre l'educació bancària.

 Aula d'estudi tradicional

Cal parlar també de Raül Cordoba, un educador que va donar una xerrada el passat 26 de setembre i que vaig poder tenir el plaer d'assistir. En aquella xerrada es van parlar de molts temes prou interessants per la feina de l'educador social, però faré una petita menció d’aquells aspectes més importants que també s'han comentat a classe. Relacionant-lo amb la Didàctica de l'Educació social, tal i com va dir Raül Cordoba una relació educativa passar per la confiança, el respecte i el coneixement tant d'un mateix com de l'altre.

D'altra banda també va destacar la importància de la cura d'un cuidador. En aquest sentit vull subratllat la necessitat de que els educadors socials així com qualsevol altre professional que treballi en el món social, per tal de no cremar-se ha de tenir maneres de desconnexió i una de les millor és tenir hobbies.

Tornant a la Didàctica en l'Educació social m'agradaria parlar del significat de les activitats de lleure i com aquestes es poden aprofitar per realitzar un treball que tingui autèntica repercussió i sigui d'interès per les persones amb les que vulguem recolzar.

En síntesi, la Didàctica de l'Educació passa per ser ideada per un equip professional (en la majoria dels casos) pensant en allò que els hi agradaria als educands (poden ser activitats en àmbits formals, de lleure, no formals...) treballant aspectes relacionats amb la socialització i amb el creixement personal de cada individu.

Moltes gràcies per la visita i no oblidis comentar!

Irene Antúnez González.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada