Hola a tots i totes, avui estrenem Bloc
amb un objectiu molt clar: resoldre les possibles preguntes que es puguin plantejar
a la sala.
La primera pregunta i que avui
desenvoluparé és... Quina és la meva imatge de Didàctica de l'Educació
social? Relaciona-ho amb el que hem explicat a classe.
Doncs bé, tal i com he dit a l'aula al llarg
de la meva vida m'he trobat amb dos tipus de Didàctiques: una molt
instrumentalitzada i pauta i una altra més "informal" però que tenia
més en compte la opinió, emocions i sentiments dels educands.
Així doncs i pel que he viscut, considero que
la Didàctica respecte l'Educació social hauria de ser encarada més a la segona
manera d'aprendre que he explicat. De fet, les meves pràctiques socioeducatives
m'han fet veure que tot treball educatiu que té em compte a l'educand a l'hora
de realitzar-lo obté resultats més òptims.
A més, puc corroborar aquesta "nova"
manera de fer educació gràcies a idees de grans pedagogs com Paulo Freire que
fa una crítica molt interessant sobre l'educació bancària.
Aula d'estudi tradicional
Cal parlar també de Raül Cordoba, un educador
que va donar una xerrada el passat 26 de setembre i que vaig poder tenir el
plaer d'assistir. En aquella xerrada es van parlar de molts temes prou
interessants per la feina de l'educador social, però faré una petita menció d’aquells
aspectes més importants que també s'han comentat a classe. Relacionant-lo amb
la Didàctica de l'Educació social, tal i com va dir Raül Cordoba una relació
educativa passar per la confiança, el respecte i el coneixement tant d'un
mateix com de l'altre.
D'altra banda també va destacar la importància
de la cura d'un cuidador. En aquest sentit vull subratllat la necessitat de que
els educadors socials així com qualsevol altre professional que treballi en el
món social, per tal de no cremar-se ha de tenir maneres de desconnexió i una de
les millor és tenir hobbies.
Tornant a la Didàctica en l'Educació social
m'agradaria parlar del significat de les activitats de lleure i com aquestes es
poden aprofitar per realitzar un treball que tingui autèntica repercussió i sigui
d'interès per les persones amb les que vulguem recolzar.
En síntesi, la Didàctica de l'Educació passa
per ser ideada per un equip professional (en la majoria dels casos) pensant en
allò que els hi agradaria als educands (poden ser activitats en àmbits formals,
de lleure, no formals...) treballant aspectes relacionats amb la socialització
i amb el creixement personal de cada individu.
Moltes gràcies per la visita i no oblidis
comentar!
Irene Antúnez González.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada