dilluns, 21 d’octubre del 2013

Pregunta 7: La solitud, l'art i Jose Coomonte



Hola a tots i totes!

En l’entrada d’avui parlarem de la solitud, de l’art, de les capacitats de les persones i d’una xerrada molt especial de Jose Coomonte.

En primer lloc, tal i com faig sempre, per parlar de la solitud l’hem de definir per tal de tractar aquest tema des d’una mateixa perspectiva. El DIEC la defineix com:
1.  Estat de qui és sol, de qui viu sol o gairebé sol. La solitud m’espanta. Tinc necessitat de solitud.
2. Lloc solitari, desert, inhabitat.

Partint d’aquí, considero que hi ha moltes maneres de poder treballar la solitud de les persones, per tant, no em posaré a dir totes les possibles maneres sinó que donaré la clau del assumpte, allò que tenen totes en comú: depèn de les capacitats de cada individu. És a dir, si a una persona té capacitat per dibuixar o crear contes/històries o fer poesies... el més lògic seria potenciar al màxim aquesta capacitat.

En aquest sentit, puc parlar de Jose Coomonte, un educador que en una xerrada ha comentat la necessitat d’aprofitar les capacitats que tenim tant professionals com persones amb les que treballem per optimitzar el treball.

A més, generalment, la solitud és vista com un estat dolent, que ningú vol tenir però considero que en molts moments les persones hem de tenir moments de solitud per poder reflexionar sobre nosaltres mateixos, allò que hem viscut, que estem vivint i que ens agradaria viure i pensar com poder aconseguir els objectius proposats. 

Així que, a nivell personal estic d’acord amb la necessitat de potenciar capacitats però també en la idea de que les institucions no estiguin “superestructurades” on predomini un horari ple d’activitats i on la persona amb la que treballem no se senti responsable del seu temps.

Per finalitzar vull dir fer una síntesi de les idees exposades en aquesta entrada:  la solitud hi ha infinitats de maneres de treballar-la i podem destacar les activitats creatives o d’altres que potenciïn les capacitats de cada individu. No obstant, tampoc és bo saturar a la persona d’activitats i “ultraestimular-lo” perquè pot ser que això comporti un augment de l’ansietat de la persona o el no assoliment dels objectius per manca de temps per poder assumir els nous aprenentatges. Així doncs que com diuen: Las cosas buenas se hacen despacito y a buena letra.

Moltes gràcies i no oblidis comentar,

Irene Antúnez González.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada